Monday, February 28, 2011

Pernah dengar Little Reader?

Posted by tenangnow |
Agak lama menyepi disebabkan kekangan masa dan komitmen yang terlalu banyak. Walaupun "keje sekolah" berderet lagi tak siap, tapi umi cuba untuk share something di sini.

Anyhow, tentang Little Reader, u all sume pernah dengar ke? atau ini first time dengar? hehe.. sebenarnya Little Reader ini merupakan salah satu alat bantu mengajar yang kini baru diperluaskan di Malaysia baru-baru ini...tapi dah lama ade kat luar Malaysia..penjelajahan Little Reader ini bermula apabila umi melihat you tube Felicity dan masa tue memang excited sangat2...memang wowww!! budak setahun dah boleh baca u!!! So, umi mula searching dan surf mana2 yang berkaitan dan akhirnya berjumpelah dengan Little Reader ni..



Umi nk share ape yang menariknya LR ni..actually, once kita beli license dari company tersebut kita akan dapat download software LR ke dalam lappy, tp max 2 laptop tau..then kita boleh download sesuka hati file yang ade di website company tersebut..sume bahasa ade dalam tue...bahasa arab , france, sume ade..klu nk cari surah2 dalam al-quran pun ade,  kita tak yah nk buat lagi..just download and klik..mudah kan...umi yakin bende simple cam nie, sume blh buat, kecuali malas dan takde usaha..tu je..di samping itu juga, klu kita ade buat file yang menarik, kita boleh share kan pada parents lain jugak di kolumn forum...

apa lagi yang menarik? Di dalam software ini, ade disediakan skli recorder untuk kita record suara kita supaya mudah kita membuat file kita sendiri..so baby akan mudah belajar dan membaca melalui sesuatu yang dia lihat dan tengok di sekeliling mereka setiap hari. Contoh, klu kita nk ajar baby kita "abah" or "ummi" kita boleh personalizekan file dan boleh letak gambar kita kat situ.Dari situ, baby akan cepat belajar, betol tak?

Then, LR ini menggabungkan method flash card dengan system teknologi. Main course yang diajar dlm software ini; Word Flash, Multisensory, Picture Flash, Video and Pattern Phonics..so baby akan stimulate semua sensory dan cuba membuat apa yang mereka tengok daripada video tersebut..contoh word yang disediakan pada awal semester course: smile , laugh, kick, point, eat, drink, clap, wave..so sume gabungan actions beserta dengan video akan menarik perhatian baby untuk fokus, belajar dan membaca. Mukhlis dalam masa 14 hari sudah boleh identify dan membaca action clap, smile, laugh, point..klu word flash keluar clap, he clap hands together..seronokkan??

dan sebenarnye macam2 lg yang kita boleh manfaatkan drpd LR ni..serius, kita akan happy klu tgk anak kita bijak kan...dan hakikatnya anak kita mmg bijak dan peranan kita untuk mengasah potensi bijak tersebut. Seperti mana Allah mengajar Nabi Adam ketika mana Adam diturunkan dari syurga ke dunia tentang nama-nama benda, begitu juga kita..boleh rujuk 2:33, itulah sunnahtullah yang kita tak boleh nk lari...


Klu u all yang melihat sendiri keberkesanan LR ini, boleh download free trail 14 days di sini. Manfaatkan 14 hari ini dan anda boleh lihat sendiri kemampuan dan potensi baby anda...Dan jika ada sesiapa berminat untuk dapatkan LR ini tanpa perlu membeli daripada company tersebut boleh hubungi umi atau u all boleh juga ade option lain jika betul2 berminat dengan LR ini, tetapi kekangan kewangan dan sebagainya, umi boleh bantu, insyallah..yang penting, kita sama2 berusaha membentuk anak kita menjadi yang terbaik dan menyahut seruan iqra' yang jelas dinyatakan dalam surah al-'Alaq..kita usaha, ikhtiar dan hasilnya kita serah pada Allah...cheeers!!

2 comments:

  1. salam..saya sgt berminat dgn LR ni dari umi

    ReplyDelete
  2. salam aby ismail..blh contact saya directly via emel: cutebabycottage@yahoo.com

    ReplyDelete

Tinggalkan sebarang komen / cadangan / pertanyaan anda di sini:
*
*
*
*

Visitor

Nak tanya..?

LR's Blogger

Followers

 

My Blog List

Designed by Miss Rinda | Inspirated by Cebong Ipiet | Image by DragonArtz | Author by mybabycanread :)